Monday 21 March 2016

Attitude

Aku selalu cakap, my attitude is based on your attitude. Frankly speak, aku bukan jenis orang yang mudah mesra. Senang cakap tak peramah. But my attitude boleh ubah kalau orang yang partner/make friends dengan aku tu okay. Means, kalau ko jenis banyak ckp, satu kepala kita geng. Selebihnya aku tak berpura-pura.

Dan maybe jugak sebab attitude aku yang nampak dia dan juga sombong orang amik kesempatan nak buat apa or cakap apa-apa. Dan aku jugak tak layan benda remeh temeh tu. But remember, apa-apa pun ada limit. There's always a limit. Kalau melampau sangat aku sound.

The point is, aku nak kabor kat sini. Aku sedih dengan attitude orang-orang atau budak-budak zaman sekarang. Korang memang jenis suka serang/bash "kehidupan" orang lain ke apa? Dengan tak bagi salam, tak kenal. Terus ajak satu geng bash orang. Excuse me kids, adab mana?

Kalau ada tak puas hati pun, takkan tak ada cara nak tegur. Bawak satu batallion bash orang kat media social. Korang dapat apa? Rasa best? Macho? Teamwork?

And lagi satu aku nak pesan, kalau benda-benda yang korang rasa "special" sangat untuk korang. Just keep it by yourself. Toksah nak tunjuk kat orang. Lepas tu claim orang curi "harta" korang?

Grow up kids. Ubah perangai. Respect others. Tak kemana nya brotherhood /sisterhood korang kalau perangai macam tu. Berpuak-puak.

Aku cakap benda ni random. Siapa terasa mohon maaf. Tapi renung-renungkan lah.

XOXO.

ps: yes, bahasa aku kasar. Sebab that's me. Aku tak perlu jadi fake nak attention orang. period.

No comments:

Post a Comment